sophia

love 

Love means that I care about the welfare of the person I love.


爱意味着我关心我所爱的人的幸福。


To the extent that it is genuine, my caring is not a smothering of the person or  a possessive clinging.


只要我的关心是真诚的,我的关心对我所爱的人就不会是一种压制,也不会是一种占有性的依附。


If I love you,I’m responsive to most of your major needs as a person. 


如果我爱你,我会对你作为人的大多数的主要需求有反应。


This responsibility does not entail my doing for you what you are capable of doing for yourself; nor does it mean that I run your life for you.


这个责任不等于我替你做你自己能够做的事情,也不意味着我管理你的生活。


It does imply acknowledging that I am and I do affects you,so that I am directly involved in your happiness and your misery.


但是它却是意味着承认我的为人和我的所作所为对你有影响,因此我直接与你的幸福和痛苦有牵连。


Authentic love is not given with strings attached. There is an unconditional quality about love.


真爱的付出时不带条件的,爱的特性之一就是无条件。


Love means having a want for the person I love without having a need for that person in order to be complete.


爱意味着对于我所爱的人,我需要有他,而不是缺了他就不行。


Love means identifying with the person I love. If I love you,I can empathize with you and see the word through your eyes.


爱就是要感到能理解自己所爱的人。如果我爱你,我能与你有同样情感,我就能通过你的眼睛去看世界。


I can identify with you because I’m able to see myself in you and you in me.


我能够理解你,是因为我在你身上看到了我自己,在我身上也看到了你。


Love is selfish .I can only love you if I genuinely love,value,appreciate ,and respect myself.


爱中充满了自我,只有我能真正爱自己,珍视自己,欣赏自己,尊重自己,我才能爱你。


If I feel that I’m complete and worthwhile in myself,then I’m able to give to you out of my fullness. One of the best ways for me to give you love is by fully enjoying myself with you.


如果我感到自己是完整的,有价值的人,那么我能够让你分享我的充实。给予你我对的爱,最好的一个方式就是和你一起充分分享我的一切。


By taking people as they are,we make them worse,but by treating them as if they already were what they ought to be,we help make them better.—Goethe


我们如果按照人们的现状来对待他们,我们只能使他们越来越差,要是按照他们应该达到的目标来对待和要求他们,我们会促使他们变得更好。


Mature love is union under the condition of preserving one’s integrity,one’s individuality. In love this paradox occurs that two beings become one and yet remain two.


成熟的爱是两个人的结合,但又不失各自的完整和特性。爱中有这种矛盾现象:合二为一,却又一分为二。

评论(1)

热度(1)

  1. 共1人收藏了此图片
只展示最近三个月数据